Μιλώντας για τα ζώα…
Είναι τα ζώα σημαντικά; Γιατί;
Ξεκινώντας από μια απλή ερώτηση άρχισε και η διερεύνηση για το αν τα ζώα είναι σημαντικά και γιατί; Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους και τις αρχικές τους ιδέες.
Η διερεύνηση του θέματος επεκτάθηκε και στην αναζήτηση απαντήσεων από τους υπόλοιπους ανθρώπους του σχολείου. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν τη συγκατάθεση των ερωτηθέντων, έκαναν τις ερωτήσεις τους και ηχογράφησαν τις απαντήσεις, συλλέγοντας γνώμες και απόψεις. Έφτιαξαν έναν πίνακα που αναπαριστούσε όλες τις απόψεις για το αν τα ζώα είναι σημαντικά ή όχι και γιατί.
Η διερεύνηση του θέματος συνέχισε με νέα ερωτήματα για το αν κάποια ζώα είναι πιο σπουδαία από άλλα, αν τα ζώα είναι κακά ή άγρια και πώς φερόμαστε στα ζώα. Συνειδητοποιήσαμε ότι όλα τα ζώα είναι είναι σημαντικά και έχουν δικαιώματα όπως και οι άνθρωποι, με κύριο το δικαίωμα στη ζωή και στη συνύπαρξη στον πλανήτη μας.
Κατά τη διάρκεια του προβληματισμού και της συζήτησης προέκυψε το ερώτημα από τα παιδιά που είχαν εκφράσει αρχικά ότι τα ζώα δεν είναι σημαντικά, για το αν θα μπορούσαν να αλλάξουν την αρχική τους άποψη. Μέσα από την ερευνητική διαδικασία, τη διερεύνηση του θέματος και τους διαλόγους που ακολούθησαν, οι αρχικές απόψεις άλλαξαν και πήραν προσανατολισμό περισσότερο περιβαλλοντικό απ’ ότι ανθρωποκεντρικό. Η διαμόρφωση των απόψεων αποτυπώθηκε σε νέο πίνακα.
Στη συνέχεια ταξιδέψαμε με τη φαντασία μας μέσα από εικόνες και παραδοσιακή μουσική στην Αυστραλία και γνωρίσαμε τους Αβορίγινες αυτής της μακρινής ηπείρου. Μια φυλή που είχε πάντα στενούς δεσμούς με τη φύση και απεικονίζει συχνά στην παραδοσιακή τέχνη ζώα, με την ιδιαίτερη τεχνική ζωγραφικής του πολιτισμού της. Ζωγραφίσαμε κι εμείς το αγαπημένο μας ζώο με έμπνευση από την τεχνική ζωγραφικής των Αβορίγινων.