Στην ηλιαχτίδα η κατάκτηση της γνώσης γίνεται από το ίδιο το παιδί που έχει τη χαρά να δοκιμάζει και να ανακαλύπτει τον κόσμο γύρω του. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί μπορεί να μάθει σχεδόν τα πάντα
Παιδαγωγικοί στόχοι
Είναι η προσωπική και κοινωνική συνειδητοποίηση του παιδιού, η συναισθηματική ισορροπία, η γνωστική ανάπτυξη και η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων.
Οι στόχοι αυτοί μπαίνουν από μικρή ηλικία, αλλά αποτελούν ουσιαστικά τους στόχους μιας ολόκληρης ζωής.
„Imagine…
Φαντάσου ένα σχολείο να βοηθά τα παιδιά να ζουν ευτυχισμένα μια ζωή με νόημα.”
Να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες που να μπορούν να εμπνεύσουν τα παιδιά για …
… να αναπτυχθούν ολόπλευρα
… να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους
… να εξελίξουν τις ικανότητές τους
… να μάθουν να ξεπερνούν τις δυσκολίες
… να αγαπήσουν τη μάθηση («διά βίου μάθηση»)
… ώστε να είναι ευτυχισμένα
… και να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο
Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για Ζωή. Δημιουργούνται μέσα από εσένα, αλλά όχι από εσένα. Και αν και βρίσκονται μαζί σου, δεν σου ανήκουν. Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου. Αφού ιδέες έχουν δικές τους. Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα. Αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε στα όνειρα σου. Αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί στο δρόμο του το χθες. Μπορείς να δίνεις μια στέγη στο σώμα τους, αλλά όχι και στις ψυχές τους. Είσαι το τόξο από το οποίο
τα παιδιά σου σαν ζωντανά βέλη ξεκινάνε για να πάνε μπροστά…
Χαλίλ Γκιμπράν, «Ο Προφήτης».