ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΠαιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών. Νηπιαγωγείο

https://iliactida.gr/wp-content/uploads/2020/01/conatct_inner_girl.png
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Το πρόγραμμα στην ηλιαχτίδα για το νηπιαγωγείο είναι σχεδιασμένο ώστε να παρέχει στο παιδί πλούσια ερεθίσματα και ευκαιρίες για να αναπτυχθεί ολόπλευρα και να προετοιμαστεί σταδιακά για το δημοτικό σχολείο.

Μέσα από το παιχνίδι και τον πειραματισμό τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Μαθαίνουν να λειτουργούν σε μικρές και μεγαλύτερες ομάδες, να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναζητούν απαντήσεις, να εκφράζονται με διαφορετικά μέσα και να δημιουργούν.

Στόχος μας είναι να νιώθουν χαρά και αυτοπεποίθηση καθώς κατακτούν τη γνώση για ό,τι τα ενδιαφέρει. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς αναπτύσσονται σχέδια εργασίας που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και συμβαδίζουν με το Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Στην ηλικία αυτή δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς:

  • Τα παιδιά αρχίζουν να αναλαμβάνουν σταδιακά ρόλους και υπευθυνότητες. Συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων και ορίζουν τους κανόνες της ομάδας. Μαθαίνουν να αποφασίζουν με δημοκρατικές διαδικασίες και να συζητούν για τα ζητήματα που τα απασχολούν.
  • Έρχονται σε επαφή με στοιχεία που σχετίζονται με το κοινωνικό τους περιβάλλον και τα ενδιαφέρουν, όπως θέματα υγείας, διατροφής, ανακύκλωσης, κυκλοφοριακής αγωγής, επαγγέλματα, μεταβολές εποχών-καιρού-φύσης, απλά πειράματα φυσικής, στοιχεία γεωγραφίας, φυσικής ιστορίας και οικολογίας.
  • Μαθαίνουν να φυτεύουν τα δικά τους κηπευτικά και να περιποιούνται τα φυτά του σχολείου, όπως και να απολαμβάνουν τη συλλογή των καρπών της σοδειάς τους ανάλογα με την εποχή, βιώνοντας τον κύκλο της ζωής μέσα από την επαφή με το φυσικό περιβάλλον.
  • Έρχονται σε επαφή με τα μαθηματικά και τις λογικομαθηματικές έννοιες με βιωματικό τρόπο. Μέσα από το παιχνίδι και την πράξη ανακαλύπτουν σύνολα, συσχετισμούς, ποσότητες, μεγέθη,  αντιστοιχίες, σύμβολα, και μαθαίνουν να μετρούν.
  • Εξασκούνται σε ασκήσεις προγραφής, προανάγνωσης. Αρχίζουν να συσχετίζουν τα σύμβολα με τον ήχο και να συλλαβίζουν λέξεις. Έμφαση δίνεται στη χρήση της γραφής σε πραγματικές ανάγκες και πράγματα που έχουν νόημα για τα παιδιά. Ενθαρρύνονται να γράψουν με τον δικό τους τρόπο, δίνοντας τη δυνατότητα και τον χώρο να αναπτυχθεί ο αναδυόμενος γραμματισμός. Με αυτόν τον τρόπο, σταδιακά και αβίαστα τα παιδιά καταφέρνουν να κατακτήσουν τον κώδικα της γλώσσας. Σε αυτό συμβάλλει η καθημερινή πρόσβαση στη βιβλιοθήκη και η ανάγνωση ή η διήγηση παραμυθιών.  Τελειώνοντας η χρονιά, τα παιδιά είναι έτοιμα για τη μετάβασή τους στη πρώτη δημοτικού.
  • Η τέχνη αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματός τους, παρέχοντας τη δυνατότητα ανάπτυξης και καλλιέργειας της έκφρασης μέσα από τα εικαστικά, τη μουσική, τη θεατρική αγωγή και τον χορό.
  • Εξασκούν το σώμα τους, την αδρή κίνηση, την ισορροπία, τον χειρισμό αντικειμένων, μέσα από τη φυσική αγωγή και το παιχνίδι.
  • Το πρόγραμμα εμπλουτίζεται και από επισκέψεις σε διάφορους χώρους όπως μουσεία, πινακοθήκες, χώρους περιβαλλοντικής αγωγής και θέατρα.
https://iliactida.gr/wp-content/uploads/2020/01/bg_vector_kids.png
bt_bb_section_top_section_coverage_image
https://iliactida.gr/wp-content/uploads/2020/01/vector_inner_boy.png
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
Επικοινωνήστε μαζί μας
Εθνική Αμύνης 62, Παπάγου, 15669
+30210 6510481, +302106529649, Φαξ: +302106532233