Αν τα ζώα είχαν φωνή…
4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων αναζητήσαμε ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στον κόσμο και στην Ελλάδα. Σκεφτήκαμε τους λόγους που συμβαίνει αυτό, όπως τις καταστροφικές φωτιές, τη ρύπανσης των εδαφών, του νερού, του αέρα του πλανήτη μας, και την εκμετάλλευση των ζώων. Αναρωτηθήκαμε αν τα ζώα έχουν δικαιώματα και μιλήσαμε γι’ αυτά. Τα παιδιά έφτιαξαν μια αφίσα με τα αγαπημένα τους ζώα της στεριάς, του νερού και του αέρα με σύνθημα την αγάπη, τη φροντίδα και την προστασία τους και την κρεμάσαμε στον τοίχο του σχολείου.
Στη συνέχεια με έμπνευση από τον Αλέξη Ακριθάκη, τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους έργα με φανταστικά ζώα και τους έδωσαν φωνή.
Τα ζώα των παιδιών εξέφρασαν στους ανθρώπους τις σκέψεις τους δείχνοντας την ευαισθησία των παιδιών για τα ίδια και για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αποτελούν κομμάτι της σύγχρονης πραγματικότητας και της δικής τους ζωής όπως η ρύπανση ή οι καταστροφικές πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού, για τις οποίες τα περισσότερα παιδιά ήταν ενήμερα.
Τα ζώα είπαν:
Β. Καρχαρίας: «Μην πετάτε σκουπίδια στη θάλασσα».
Γ. Πουλί: «Σταματήστε να καίτε τα δάση και να μας κυνηγάτε».
Α. Αρκουδάκι: «Μην καίτε τα δάση μας, μην χαλάτε το σπίτι μας».
Μ. Μαμά γουρούνι (με μωρά στην κοιλιά): «Μην πειράζετε τα μωρά μου».
Ε. Χελώνα: «Άνθρωποι μη μας σκοτώνετε».
Μ. Άλογο: «Άνθρωποι μη μας χαλάτε το σπίτι μας και μη μας σκοτώνετε».
Ε. Γάτα: «Γεια σας. Με λένε γατούλα. Δε θέλουμε να μας σκοτώνετε και να μας κουράζετε».
Μ. Καρχαρίας: «Μην πηγαίνετε τόσο βαθιά άνθρωποι, γιατί έχει καρχαρίες και φάλαινες».
Μ. Γυμνοσάλιαγκας: «Μη μας χαλάτε τη γη μας, το σπίτι μας. Μην πειράζετε τους γυμνοσάλιαγκες και τα σαλιγκάρια».
Α. Φίδι: «Να μας αγαπάτε και να μη μας βάζετε φωτιές».
Π. Καρχαρίας: «Μη μας χτυπάτε και μη μας σκοτώνετε».
Λ. Γατούλα: «Να μη μας καίτε τα δάση, να μη μας πατάτε τις φωλιές και να μη μας κόβετε τα δέντρα».
Φ. Παγόνι: «Σας παρακαλούμε, δε θέλουμε να μας σκοτώνετε και να μας παγιδεύετε».
Α. Σκύλος: «Να με αγαπάτε και να με φροντίζετε».
Α. Γάτα: «Να μας αγαπάτε».
Για την εικαστική δημιουργία τα παιδιά δημιούργησαν ένα τοπίο με διαφορετικά είδη γραμμών και επίπεδα. Οι οριζόντιες γραμμές όρισαν τον ουρανό και τον ορίζοντα, οι κάθετες τη γη ή τη θάλασσα και οι καμπύλες τα σύννεφα. Οι μορφές των ζώων δημιουργήθηκαν από χαρτί που έσκισαν από τα παιδιά και αναγνώρισαν σε αυτό διαφορετικά ζώα ενεργοποιώντας τη φαντασία τους σε μια δημιουργία-παιχνίδι.