Με αφορμή το βιβλίο «Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο» της H.Stephens ακολουθήσαμε το λιοντάρι και την Έλλη από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.
Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι για αρκετά παιδιά ένα βήμα προς έναν ανεξερεύνητο, άγνωστο κόσμο που μπορεί να συνδέεται με συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού αλλά και αγωνίας ή φόβου. Μαζί με την Έλλη και το λιοντάρι εξερευνήσαμε το δημοτικό. Μοιραστήκαμε τα συναισθήματα, τις απορίες και τις γνώσεις μας γι’ αυτό. Θέσαμε ερωτήματα και αναζητήσαμε ομοιότητες και διαφορές με το νηπιαγωγείο μας.
Κρύψαμε το λιοντάρι σε διαφορετικούς χώρους του νηπιαγωγείου σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης. Στη συνέχεια κρύψαμε το λιοντάρι σε χώρους του δημοτικού που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τη χρήση τους. Ανακαλύψαμε χώρους παρόμοιους με το νηπιαγωγείο μας και άλλους διαφορετικούς.
Ξεφυλλίσαμε βιβλία του δημοτικού και ανακαλύψαμε κάποια από τα μαθήματα που διδάσκονται εκεί. Αναζητήσαμε τους ανθρώπους που εργάζονται στο δημοτικό και τους γνωρίσαμε στο λιοντάρι.
Απευθυνθήκαμε σε μία φίλη μας δασκάλα παράλληλης στήριξης που εργάζεται στο δημοτικό και συζητήσαμε για τον ρόλο της μέσα στην τάξη. Της στείλαμε τα ερωτήματά μας κι εκείνη μας έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις για όλα όσα μας απασχολούσαν και μας γέμισε αισιοδοξία. Μικρές ομάδες ανέλαβαν να καταγράψουν τις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση.
Σε ομάδες αποτυπώσαμε και αυτά που ανακαλύψαμε και μάθαμε για το δημοτικό σχολείο, τα μαθήματα και τα επαγγέλματα των ανθρώπων που εργάζονται εκεί και τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές/τριές μας.
Στη συνέχεια μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ζωντανέψαμε μία μέρα στο δημοτικό σχολείο. Κάποιοι/ες ανέλαβαν το ρόλο του/της δασκάλου/ας, κάποιοι/ες έγιναν διευθυντές/τριες, άλλοι/ες ανέλαβαν την καθαριότητα, έγιναν νοσηλευτές/τριες, άνοιξαν το κυλικείο και κάποιοι/ες έγιναν οι μαθητές/τριες του δημοτικού σχολείου.
Τέλος συγκεντρώσαμε ανακυκλώσιμα υλικά και κατασκευάσαμε ένα δημοτικό σχολείο από την αρχή. Η κατασκευή περιλάμβανε τις τάξεις, την αίθουσα εκδηλώσεων, τη βιβλιοθήκη, το κυλικείο, τις τουαλέτες και τον προαύλιο χώρο. Τα παιδιά εργάστηκαν σε μικρότερες και μεγαλύτερες ομάδες στα διαφορετικά στάδια της κατασκευής. Όταν το έργο μας ολοκληρώθηκε, είχαμε τη χαρά να το στήσουμε και να παίξουμε όλοι μαζί.
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου εργασίας καταφέραμε να έρθουμε πιο κοντά στον ανεξερεύνητο κόσμο του δημοτικού σχολείου, να παίξουμε, να χαρούμε και να μάθουμε. Τελικά ο χώρος του δημοτικού έμοιαζε περισσότερο οικείος και φιλικός κι εμείς έτοιμοι να τον εξερευνήσουμε από κοντά σε λίγο καιρό!